پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

مرکز فرهنگی صالحون http://www.golestan24.com/ حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت

در مورد حجاب شاید نکات و حرف های زیادی گفته شده باشه ولی جا داره از یک دید دیگه هم بهش اشاره کرد. دوستی خیلی جالب در مورد قضیه استفاده بعضی جوانان از مشروبات الکلی صحبتی رو فرموده بود که مضمون اون این بود که آهای جوان حسین بن علی (علیه‌السلام) حتی فکر لب زدن به این حرام رو هم نمی کردند پس تو که ادعای حسینی بودن رو داری و محرم ها زیر علم این بزرگوار سینه میزنی و اشک میریزی مبادا بری سمت این حرام… همین شاید برای خیلی از کسانی که دارن این اشتباه رو می کنن کافی باشه و به محض شنیدن این جمله کلا بذارن کنار و حتی دیگه فکر انجام این گناه به ذهنشون خطور نکنه ، چقدر خوب میشه که یک جمله شبیه همین هم برای حجاب و عفاف آماده و گفته بشه مثلا میشه گفت : حضرت زینب (سام الله علیها) در صحرای کربلا هم معجر از سرشان برداشته نشد یا دختران حضرت امام حسین (علیه‌السلام) هم در ایام اسارت همینطور … پس تو ای دختر مسلمان مراقب باشد باعث ناراحتی حضرت زینب (سام الله علیها) نشی و خدایی ناکرده خلاف عقاید دینی خودت پا  در اجتماع نذاری.. (۱)

حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت

 majar حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت  

البته در ذیل این چند خط این رو هم باید متذکر بشم که درج اسامی این بزرگواران و اعلام دوری آنها از گناه هایی که ذکر شد خدایی ناکرده بی احترامی به شخصیت بزرگ آن ها نباشه و هدف بنده هم صرفا اشاره به میزان بدی اون عمل بود و لاغیر..

در کتب بسیار معتبر ما شیعیان آمده که در یک روز بارانی حضرت  اما علی(علیه‌السلام) با پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بقیع بودند که زنی سوار بر الاغ از اونجا جا عبور می‌کرد. ناگهان پای الاغ در چاله‌ای فرو رفت و زن از بالای آن به زمین افتاد. رسول خدا به سرعت روی خود را برگرداند. حاضران به رسول خدا گفتند این زن شلوار به تن دارد. حضرت سه بار فرمود: خداوند زنان شلوار پوش را رحمت کند. سپس فرمودند: ای مردم! شلوار را به عنوان پوشش برگزینید؛ چرا که از پوشاننده‌ترین لباس‌های شماست‌. و به‌وسیله‌ی آن از زنان خود به هنگام خروج آنان از منزل محافظت کنید.

البته باید توجه داشت که پیامبر، شلوار را به عنوان مکمل پوشش مطرح کردند، نه جایگزین پوشش! که در قضیه حجاب های امروزی هم این بحث صدق می کند و چقدر بهتر است که حجاب برتر که همان چادر هست زینتی باشد برای زنان امروزی که بعضا خواسته یا ناخواسته پوششی را برای خود انتخاب می کنند که شاید شایسته زنان مسلمان نباشد.  

اما در طرف دیگر ماجرا هم که مردان قرار دادند که ضمن حفظ پاکدامنی و عفاف اون ها هم باید مراقبه داشته باشند و حجاب ملزم رو رعایت و از نگاه به نامحرم دوری کنند در همین مورد حضرت امام صادق علیه السّلام فرمودند:

ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا یُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالی إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلی قَلْبِهِ مُشاهَدَه الْعَظَمَهِ وَ الْجَلالِ.

هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. مصباح الشریعه، ص ۹

۱- در مورد نوشته بالا در مورد حجاب خانم زینب (س) می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

جزائری، سید نورالدین، خصائص زینبیه، محقق: باقری بیدهندی، ناصر، ص ۱۵۶، مسجد مقدس جمکران، چاپ هفتم، قم، ۱۳۸۷ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.