پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

یامدهای نگاه به نامحرم

یامدهای نگاه به نامحرم



مهم
یامدهای نگاه به نامحرم

یامدهای نگاه به نامحرم






نویسنده : حجة الاسلام سید جواد حسینی ، صفحه 14




چشم، دریچه دل و اندیشه انسان است، اگر چگونه نگریستن را یاد بگیریم و چگونه دیدن را تجربه کنیم، چشم، چشمه امید و ایمان می شود و نگاه ما، عبادت و سبب رشد و تکامل خواهد شد، و اگر آن را رها کنیم تا به هر چه هوی و هوس دستور داده نگاه کند، زیانهای متعددی متوجه انسان خواهد شد، و به گناهان ناخواسته ای دچار خواهد شد، مگر فاصله نگاه تا گناه چه قدر است؟



اگر عقل و خرد انسان در اختیار چشم قرار گیرد، پیامدهای روانی و غیر روانی فراوانی در پی خواهد داشت که ممکن است انسان را به تباهی بکشاند.



حضرت علی(ع) فرمود: «اَلعَینُ جاسُوسُ القَلبِ وَ بَرید العَقل؛(1) چشم جاسوس و مأمور دل و نامه رسان عقل است».



در جای دیگر فرمود: «اَلعَین بَریدُ القَلب؛(2) چشم پیغام رسان دل است.»



کلمه «جاسوس» در روایت اول نشان از آن دارد که چشم بر دل مؤثر است، چون جاسوس هرچه گزارش دهد دل و فرمانده می پذیرد، چنانکه سخنان پیغام رسان برای پیغام دهنده حجّت و اعتبار دارد. از اینجا می توان حدس زد که نگاه، تأثیرات عمیقی بر روح و روان انسان می گذارد. شاید شاعر به همین ارتباط اشاره دارد آنجا که می گوید:



ز دست دیده و دل هر دو فریادکه هرچه دیده بیند دل کند یاد



بسازم خنجری نیشش زفولادزنم بر دیده تا دل گردد آزاد



در روایت دیگری تعبیر ظریف تری آمده، آنجا که علی(ع) فرمود: «القلب مصحف البصر؛ دل کتاب (دست نوشته) دیده است» یعنی این نگاه است که هرگونه بخواهد کتاب دل را می نویسد و بر آن نوشتاری بوجود می آورد. پیامدهای نگاه را در چند بخش مورد بررسی قرار می دهیم.


  ادامه مطلب ...

تهاجم فرهنگی ازدیدگاه حضرت آقا چه کسانی باید با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند


تهاجم فرهنگی ازدیدگاه حضرت آقا

تهاجم فرهنگی ازدیدگاه حضرت آقا

چه کسانی باید با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند


  ادامه مطلب ...

مژده ی یوسف به کنعان آمده


مژده ی یوسف به کنعان آمده

مژده ی یوسف به کنعان آمده

کاروانی از شهیدان آمده


مژده ی یوسف به کنعان آمده

بر کویر تشنه باران آمده
زنده شو ای شهر دل مرده که باز
کاروانی از شهیدان آمده
ای شکسته استخوان ها السلام
السلام ای قهرمان ها السلام
از شما چشم زمین روشن شده
راهیان آسمان ها السلام
با شما اینک، می وزد عطر مدینه در خیابان ها
آه و واویلا، سوی چشم مادران را برده باران ها
(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)
شد چراغان کوی و برزن با شما
می رود هر دم دل من با شما
یادتان در جان ما جا مانده است
ای همه معنای بودن با شما
ای عزاداران عزاداری کنید
از غم ما پرده برداری کنید
استخوانی آمده از یوسفش
مادر غم دیده را یاری کنید
ذکر یازهراست، بر لب چشم انتظاران شما اینک
در خزان شهر آمده گویا بهاران شما اینک
(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)
ما و اینک یاد یاران حسین
ما به قربان شهیدان حسین
بر سر مولای ما سید علی
شکرُ لله بوده دستان حسین
ای شهیدان خدا آماده ایم
رهبر آزاده ما آماده ایم
ای مدینه،! مکه! ای شام و حلب
ای نجف! ای کربلا! آماده ایم
کربلایی ها، ای خدا آماده جان دادند اینجا
با نوای یا کربلا آماده جان دادند اینجا

(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)


مرکز فرهنگی صالحون http://www.golestan24.com/ حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت

در مورد حجاب شاید نکات و حرف های زیادی گفته شده باشه ولی جا داره از یک دید دیگه هم بهش اشاره کرد. دوستی خیلی جالب در مورد قضیه استفاده بعضی جوانان از مشروبات الکلی صحبتی رو فرموده بود که مضمون اون این بود که آهای جوان حسین بن علی (علیه‌السلام) حتی فکر لب زدن به این حرام رو هم نمی کردند پس تو که ادعای حسینی بودن رو داری و محرم ها زیر علم این بزرگوار سینه میزنی و اشک میریزی مبادا بری سمت این حرام… همین شاید برای خیلی از کسانی که دارن این اشتباه رو می کنن کافی باشه و به محض شنیدن این جمله کلا بذارن کنار و حتی دیگه فکر انجام این گناه به ذهنشون خطور نکنه ، چقدر خوب میشه که یک جمله شبیه همین هم برای حجاب و عفاف آماده و گفته بشه مثلا میشه گفت : حضرت زینب (سام الله علیها) در صحرای کربلا هم معجر از سرشان برداشته نشد یا دختران حضرت امام حسین (علیه‌السلام) هم در ایام اسارت همینطور … پس تو ای دختر مسلمان مراقب باشد باعث ناراحتی حضرت زینب (سام الله علیها) نشی و خدایی ناکرده خلاف عقاید دینی خودت پا  در اجتماع نذاری.. (۱)

حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت

 majar حجاب زینبی تو لبخند رضایت خواهد شد بر لبان مولایت  

البته در ذیل این چند خط این رو هم باید متذکر بشم که درج اسامی این بزرگواران و اعلام دوری آنها از گناه هایی که ذکر شد خدایی ناکرده بی احترامی به شخصیت بزرگ آن ها نباشه و هدف بنده هم صرفا اشاره به میزان بدی اون عمل بود و لاغیر..

در کتب بسیار معتبر ما شیعیان آمده که در یک روز بارانی حضرت  اما علی(علیه‌السلام) با پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بقیع بودند که زنی سوار بر الاغ از اونجا جا عبور می‌کرد. ناگهان پای الاغ در چاله‌ای فرو رفت و زن از بالای آن به زمین افتاد. رسول خدا به سرعت روی خود را برگرداند. حاضران به رسول خدا گفتند این زن شلوار به تن دارد. حضرت سه بار فرمود: خداوند زنان شلوار پوش را رحمت کند. سپس فرمودند: ای مردم! شلوار را به عنوان پوشش برگزینید؛ چرا که از پوشاننده‌ترین لباس‌های شماست‌. و به‌وسیله‌ی آن از زنان خود به هنگام خروج آنان از منزل محافظت کنید.

البته باید توجه داشت که پیامبر، شلوار را به عنوان مکمل پوشش مطرح کردند، نه جایگزین پوشش! که در قضیه حجاب های امروزی هم این بحث صدق می کند و چقدر بهتر است که حجاب برتر که همان چادر هست زینتی باشد برای زنان امروزی که بعضا خواسته یا ناخواسته پوششی را برای خود انتخاب می کنند که شاید شایسته زنان مسلمان نباشد.  

اما در طرف دیگر ماجرا هم که مردان قرار دادند که ضمن حفظ پاکدامنی و عفاف اون ها هم باید مراقبه داشته باشند و حجاب ملزم رو رعایت و از نگاه به نامحرم دوری کنند در همین مورد حضرت امام صادق علیه السّلام فرمودند:

ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا یُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالی إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلی قَلْبِهِ مُشاهَدَه الْعَظَمَهِ وَ الْجَلالِ.

هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. مصباح الشریعه، ص ۹

۱- در مورد نوشته بالا در مورد حجاب خانم زینب (س) می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

جزائری، سید نورالدین، خصائص زینبیه، محقق: باقری بیدهندی، ناصر، ص ۱۵۶، مسجد مقدس جمکران، چاپ هفتم، قم، ۱۳۸۷ش

بی حجابی

امام صادق  علیه السّلام  فرمودند:

(روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد

بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱»

photo 2015 01 09 13 22 39 بی حجابی یعنی ...

بی حجابی یعنی اختلاس میلیاردی عفت و حیا!

این بی حجاب ها برای خود یک پا خاوری و شهرام جزایزی و بابک اند!

(علی لاری زاده)

اولین بیوگرافی مفصل سردار سلیمانی

هر قدر او آرام و بی‌سر و صدا می‌رود و می‌آید و کار‌هایش را انجام می‌دهد، بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در مورد او، خیلی خبر‌ها هست. آن‌ها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند و همین ترس سرآغاز خبرهای بعدی است، آن‌ها او را تروریست می‌خوانند، بار‌ها و بار‌ها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشور‌ها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آن‌ها در کنگره امریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند! شاید این همه تعارضات رفتاری و گفتاری برای قاسم سلیمانی تعجبی هم نداشته باشد.

اولین بیوگرافی مفصل سردار سلیمانی

soleimani salehon 9 اولین بیوگرافی مفصل سردار سلیمانی   

 

ادامه مطلب ...