پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

جذب مخاطبین صالحین / مقدمه

جذب مخاطبین صالحین / مقدمه

 

قال رسول الله (ص) : «کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِه‏» (بحار الانوار، ج72، ص34)

وقتی جامعه ای با حضور مردم با ایمان تشکیل شود، همه مومنین در برابر یکدیگر مسئولیت و وظیفه دارند، کسی نمی‏تواند ادعای ایمان نماید ولی نسبت به آنچه که در اطرافش می‏گذرد بی‏تفاوت باشد و مانند سنگی باشد که به آنچه که در اطرافش می‏گذرد، حساس نباشد. این نوع مسئولیت ارتباطی با شغل، تحصیلات، ثروت، نژاد و........ افراد ندارد و همه مومنین باید حدودی از آن را به عهده بگیرند. یکی از مسئولیت‏هایی که مومن نسبت به جامعه برعهده دارد، «روشنگری و هدایت» افراد جامعه است.

علامه شهید مرتضی مطهری (ره) می‏فرمایند:

«رهبری نسل جوان در حقیقت‏ یک مسؤولیت عمومی است که متوجه عموم مسلمانان است. بلکه نسلها مسؤول یکدیگرند. هر نسل مسؤول نسل بعدی است که این دین و این هدایتی که از نسلهای گذشته دست به دست به آنها رسیده است آنرا حفظ کنند و به نسلهای‏ بعدی برسانند ، یعنی نسلهای بعدی را آماده کنند برای پذیرفتن و استفاده‏از آن .بنابراین رهبری نسل جوان عبارت است از یک وظیفه و مسؤولیت، که متوجه همه است» (کتاب ده گفتار، ص192). بنابراین مومن نمی‏تواند نسبت به جامعه اش بی تفاوت باشد، مومن نمی‏تواند ببیند فکر و رفتار فرزندان امت اسلام، رنگ غیر الهی به خود گرفته است.

بنابرین باید جهت تربیت ، رشد اخلاقی – تربیتی و پرورش نسلی کار آمد و متعهد و متدین برای آینده انقلاب اسلامی برنامه‏ریزی تربیتی دقیقی را انجام داد تا بر اساس حرکت منظم و اصولی در چهار چوب تعلیم و تربیت اسلامی گاهی در راستای تربیت و ساختن سربازانی انقلابی ، بصیر و تربیت شده در مکتب اهل بیت (ع) را به نظام جمهوری اسلامی و بلکه حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) تقدیم نماییم .

لذا در این نوشتار سعی می‏شود برای دستیابی به این مهم یک سیر تربیتی اسلامی ارائه گردد که در قالب مرحله تربیتی جذب، به آن می پردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.