پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران کازرون

مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام،هئیت امیرالمومنین علیه السلام

دانلود مقتل امام حسین علیه السلام

کتاب « مقتل الحسین علیه السلام، از مدینه تا مدینه »

نام کتاب: مقتل الحسین (ع) از مدینه تا مدینه

نویسنده: مرحوم آیة الله محمد جواد ذهنی تهرانی رحمه الله

تعداد صفحات: 1010

فرمت کتاب: html

زبان کتاب: فارسی

توضیحات: کتاب حاضر در زمینه مصائب وارده بر مولی الکونین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت گرامی ایشان از هنگام خروج از مدینه تا بازگشت آن بزرگوران به شهر پیامبر می باشد که توسط مرحوم آیة الله محمد جواد ذهنی تهرانی رحمه الله در 1010 صفحه به رشته تحریر درآمده است. که شامل بخش های زیر می باشد:

فهرست سرفصل های کتاب :

فصل اول : تاریخ ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام و وقایع مربوط به آن و احادیثى که در این باب وارد شده

فصل دوم : فهرست ترجمه حال حضرت امام حسین علیه السلام

فصل سوم : ذکر مناقب و فضائل و خصائص حضرت امام حسین علیه السلام

فصل چهارم : چگونگى بیعت گرفتن معاویه از مردم براى یزید

فصل پنجم : حرکت سید مظلومان علیه السلام از مدینه منوره به مکه معظمه

فصل ششم : ترجمه مختصرى از احوالات جناب مسلم بن عقیل علیه السلام

فصل هفتم : حرکت حضرت مسلم بن عقیل به جانب کوفه

فصل هشتم : حرکت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام از مکه معظمه به طرف عراق

فصل نهم : رسیدن اردوى کیوان شکوه به زمین پر بلا یعنى کربلا و وقایع و حوادث در آن تا شب عاشورا

فصل دهم : در توصیف شب عاشورا

فصل یازدهم : وقایع هولناک شب یازدهم

فصل دوازدهم :خروج لشگرکفرآئین عمرسعد ازکربلا وحرکت دادن اهل بیت پیغمبرصلى الله علیه وآله رابه کوفه خراب

فصل سیزدهم : دفن ابدان طاهره شهدا علیهم السلام

فصل چهاردهم : وارد شدن اهل بیت سیدالشهدا علیهم السلام به کوفه خراب

فصل پانزدهم : فرستادن عبیدالله مخذول رؤس مطهر و اهل بیت امام علیهم السلام را از کوفه خراب به شام تار

فصل شانزدهم : بازگشت اهل بیت علیهم السلام به مدینه طیبه 

  

 دانلود کتاب نفس المهموم مرحوم محدث قمی - صوتی و PDF

 نام کتاب: نفس المهموم

موضوع: تاریخ اسلام و ائمه (مقتل)

نویسنده: حاج شیخ عباس قمی

مترجم: آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانی

تعداد صفحات: 589


معرفی کتاب: نفس المهموم کتابی است در مقتل حضرت اباعبدالله علیه السلام به عربی این کتاب را مؤلف محترم آن در مصیبت حضرت سیدالشهداء نوشته و از بهترین و معتبرترین مقاتلی است که تاکنون به رشته تحریر درآمده است. کتاب از ولادت حضرت شروع شده، سپس در مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا مرحله شهادت حضرت از اول تا به آخر را شرح می دهد. کتاب را عالم بزرگوار "حاج میرزاابوالحسن شعرانی" از علمای بزرگ ترجمه نموده و با پاورقی ها و گاهی اضافاتی که در بعضی قسمت ها نموده، ارزش و اعتبار بیشتری به کتاب داده است.

فهرست:

باب اول: در مناقب امام حسین، ثواب گریه بر حضرت، لعن بر قاتلان حضرت و....

باب دوم: در ذکر وقایع بعد از بیعت مردم با یزید تا زمان شهادت حضرت این باب خود بر چند فصل است.

باب سوم: در وقایع بعد از شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است که خود، چند فصل را داراست.

باب چهارم: ناله ملائکه و گریستن آسمانها و زمین و اهل آن، بعد از شهادت حضرت را بیان می کند. آنگاه مرثیه و شیون جنیان بر حضرت و شرح حال دعبل و مرثیه های اوست.

باب پنجم: ذکر فرزندان و تعداد زوجات اباعبدالله الحسین علیه السلام، فضیلت زیارت حضرت، ظلم و ستم خلفا بر قبر شریف اوست که خود، شامل چند فصل می باشد.

کتاب خاتمه ای دارد که در آن شرح حال توابین، خروج مختار و کشتن قاتلان امام حسین به دست او، بیعت مردم با مختار، کشته شدن عبیدالله بن زیاد و آخرین مطلب عاقبت یزید و عاقبت کار مختار است.

 نظر رهبر انقلاب در مورد این کتاب:

اگر براى ذکر مصیبت، کتاب «نفس المهموم» مرحوم «محدث قمى» را باز کنید و از رو بخوانید، براى مستمع گریه‌آور است و همان عواطف جوشان را به وجود مى‌آورد.

من خودم الان در ایام ماه محرم که نمى‌توانم روضه بروم و چون آن احساس و عشقى که در دل هر شیعه هست و دلش مى‌خواهد در عزادارى شرکت کند، لذا من این را با خواندن «نفس‌المهموم» حاج شیخ عباس قمى - که یک کتاب عربى است - اشباع مى‌کنم؛ این خودش گریه‌آور است و براى من کار چند نفر روضه‌خوان را مى‌کند.

PDF دانلود نسخه
 

دانلود فایل های صوتی

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم 

 

دانلود کتاب مقتل مقرم - سید عبدالرزاق مقرم

نام کتاب: مقتل مقرم

نویسنده: سید عبدالرزاق مقرم

فرمت کتاب: html

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:کتاب شریف "مقتل مقرم" در بر گیرنده تمام مضامین و اهداف بلند مقام شامخ امامت مى‏باشد مطالبى هم ذکر شده است که به طور مفصل در بخش نخستین کتاب آمده است که ما جهت رعایت حال خوانندگان که نوعاً با اهداف عالیه آن بزرگوار آشنایى کامل دارند همین پیشگفتار مبسوط را جایگزین آن مطالب مفصل نمودیم تا به اصل مقصد پرداخته باشیم قبلاً نگارنده چندى پیش ترجمه ایى از این کتاب ارزشمند را به چاپ رسانده بود اینک با تکمیل، حک و اصلاح نارسایى‏هاى آن، اقدام به چاپ و ترجمه کاملتر و جدیدترى با ویرایش کامل و افزون اشعار و مراثى فارسى مناسب نمود، توفیق از آن خداست و بازگشت همه به سوى اوست به امید آنکه مورد رضاى حق و وسیله شفاعت آن سالار شهیدان بوده باشد...


 

دانلود کتاب مقتل امام حسین(ع) - ترجمه لهوف

 

 

نام کتاب: مقتل مقرم

نویسنده: سید عبدالرزاق مقرم

فرمت کتاب: Pdf , Java , Android , Pub

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

لهوف  از واژه ی "لهف" به معنی سوگ و ناله و "طف" به معنی اندک و کم گرفته شده. کربلا دست کم شانزده نام داشته که برخی عبارتند از: مشهد الحسین علیه السلام، غاضریه، نواویس، طف و...

شیخ جعفر شوشتری(ره) مقتل ایشان را مشهورترین مقتل می دانسته است. سید، شاعر، ادیب و نقاد هم بوده است لذا ردپای ذوق ادبی او در لهوف قابل مشاهده است. بیان کتاب لهوف بسیار نرم بوده به گونه ای که می توان آن را به صورت مرثیه خواند. این کتاب با یک شیوه ی داستانی نوشته شده است. سید، چاشنی های شعری خود را درجای جای کتاب آورده به گونه ای که کمتر صفحه ای از کتاب است که یک شعر در آن نباشد. اصل کتاب لهوف عربی است و چندین بار به فارسی ترجمه شده است

کتاب لهوف در چند فصل یا به تعبیر خود سید به چند «مسلک» تنظیم شده است که برخی مترجمان همه ی مسالک و برخی یک یا چند مسلک را ترجمه نموده اند.

مسلک اول با ولادت امام حسین علیه السلام آغاز می شود. بعد از تولد امام حسین علیه السلام بخش عمده ای از زندگانی حضرت را در زمان پدر و برادر رها کرده به سخنرانی اباعبدالله علیه السلام در مکه می پردازد بعد از سخنرانی آن حضرت در مکه به شهادت قیس بن مصهر پرداخته است. بعد از شهادت قیس دیدار اباعبدالله علیه السلام با حربن یزید ریاحی مطرح می شود که در این میان حدود 10 منزل و حوادث آن ها از قلم افتاده است. بنابراین با وجود مستند بودن، فاقد بخش های مهم است.

بعد از دیدار حرب با اباعبدالله علیه السلام به سخنرانی زهیربن قین و حر در محضر اباعبدالله علیه السلام پرداخته که در این فاصله هم بخش هایی مفقود از تاریخ کربلا گردیده است.

مسلک دوم از سخنرانی اباعبدالله علیه السلام در کربلا آغاز شده، سپس به برخورد محکمابا الفضل العباس علیه السلام و برادران حضرت با شمربن ذی الجوشن و بعد از آن به شب عاشورا، شوخی و بذله گویی اصحاب، سخنرانی اماما علیه السلام و توبه ی حر اشاره نموده است.

%3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.