امام شناسی...
کلمه توحید( لا اله الا الله) دژ من است. هرکس در آن داخل شود از عذاب من ایمن خواهد بود. پس آنگاه که مرکب حرکت کرد حضرت ندا در دادند و ما را فرمودند:
با شرایط آن و من از شرط های آن هستم.
پوستر/ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام)
هشت خطر در کمین جوان مؤمن انقلابی+صوت
اینکه ما تکیه میکنیم بر روى نیروهاى انقلابى و نیروهاى متدیّن، بهخاطر این است که ما راه طولانى در پیش داریم؛ این ملّت راه طولانى در پیش دارد.
به گزارش پایگاه شجره طیبه صالحین ، گزارش پیش رو بخشهای مهمی از آفتها و خطراتی است که جوان مومن انقلابی را تهدید میکند. این گزارش دو ادعا ندارد. یکی اینکه آفات واقعی فقط همینهاست که در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده و در این گزارش قید شده است. نه چه بسا هرکس به فراخور فهم و تحلیلش مصادیق و محورهای دیگری هم برای این موضوع بیابد. دوم اینکه آنچه میخوانید باز همهی آنچه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده هم نیست. شاید و حتما میشود با کندوکاو بیشتر چیزهای فزونتری هم یافت. این گزارش بیشتر بهانهای است برای فتح باب سخن گفتن در این باب.
آیت الله العظمی خامنهای که به رهبری منصوب شدند طی رسمی دیرینه افراد مختلف در گروهها و دستههای مختلف با ایشان بیعت کردند. بعد از مقامات رسمی نظام و نیروهای نظامی و انتظامی که صورتبندی نظام را تشکیل میدادند و عدهای از مردم، دهمین گروهی که تعدادی از دانشجویان دو هفته بعد از انتصاب برای بیعت به حیات حسینیه آمده بودند. اینجا اولین جایی بود که رهبر معظم انقلاب از تعبیر «جوان مومن انقلابی» یاد کردند:
شعری منتشر نشده از امام خمینی (ره)
به گزارش پایگاه شجره طیبه صالحیندر ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شعری از ایشان منتشر گردید
شاعر : امام خمینی (ره)
شعبــان شد و پیک عشق از راه آمد
عطــر نفس بقیـــــة اللــــه آمـــــــــد
با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
حلول ماه شعبان المعظم و اعیاد سعید شعبانیه بر تمام
ولایت مداران مبارک باد.
حدیث «حسین منی و أنا من حسین» در مصادر اهل سنت
بیش از شصت تن از علمای اهل سنت با مختصر اختلافی و با سندهای مختلف این حدیث را از رسول خدا صلی الله علیه وآله نقل کرده اند.
بخاری در کتاب الادب المفرد از یکی از آنها به نام یعلی بن مرة نقل کرده که روزی ما را به همراه رسول خدا صلی الله علیه وآله به صرف غذایی دعوت کرده بودند. هنگامی که برای صرف غذا بیرون رفتیم، ناگاه حسین را دیدیم که در راه بازی می کرد. رسول خدا صلی الله علیه وآله که او را دید شتابان پیشاپیش مردم رفت و دستهای خود را گشود، تا آن فرزند را در آغوش گیرد، ولی آن فرزند به این سو و آن سو می گریخت و با این کار خود پیغمبر صلی الله علیه وآله را می خنداند تا بالاخره رسول خدا صلی الله علیه وآله او را گرفت، و یک دست خود را بر چانه ی او نهاد و دست دیگرش را بر سر آن کودک گذارد سپس گونه ی خود را بر گونه ی او نهاد و فرمود: «حسین منی و أنا من حسین، أحب الله من احب حسینا، الحسین سبط من الأسباط.» یعنی؛ حسین از من است و من از حسینم، خداوند دوست بدارد هر کس که حسین را دوست دارد، حسین سبطی است از اسباط.
این حدیث در منابع معروف اهل سنت: الادب المفرد، ص 100، ط قاهره؛ و مسند احمد بن حنبل، ج 4 ص 172؛ و سنن ابن ماجه، ج 1، ص 46 و صحیح ترمذی، ج 13، ص 195؛ و فائق زمخشری، ج 2، ص 8؛
تقویت علائق و ایجاد انگیزه برای جذب در صالحین
اصل ایجاد انگیزه و باورسازی برای شرکت در برنامه ها ضروری است زیرا اگر شخص انگیزه و علاقه لازم را برای انجام کاری نداشته باشد دنبال ننموده و به نتیجه نمی رسد.
شیوه های تقویت علائق و انگیزه ها
درس تربیتی پیامبر در مزاح و خنده رویی
پیامبر گرامی غالب اوقات خنده رو و متبسّم بود، مگر آنگاه که در حال پند و موعظه بود و یا آیات قرآن نازل می شد و یا به یاد قیامت می افتاد.
چرا جنگ نرم در ایران؟
پالمر در گزارش مزبور در استدلال خود صراحتا با ایده تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده
و اعلام نموده ایران به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقه خاورمیانه به قدرتی کم نظیر تبدیل شده که دیگر نمیتوان با یورش نظامی و جنگ سخت آن را سرنگون کرد، بلکه تنها راه سرنگون ساختن نظام جمهوری اسلامی پیگیری مکانیسمهای جنگ نرم و استفاده از تکنیکهای عملیات روانی تبلیغاتی با استفاده از سه تاکتیک دکترین مهار، نبرد رسانهای و ساماندهی و پشتیبانی از نافرمانی مدنی است.
در جنگ نرم، دشمن از ادبیات سیاه- تاریک نشان دادن آینده- بهره میگیرد و با سوار شدن بر مرکب تردید- در اصول، مبانی و دستاوردها- تلاش میکند تا نظام و حافظان آن را مرعوب نماید و با فرسایشی کردن فضای سیاسی، نیروهای اصلی نگهدارنده را خسته کند. در جنگ نرم، دشمن با واقعیت کاری ندارد بلکه او واقعیت را برای مخاطب میسازد. در این صحنه اساساً واقعیت مهم نیست. مهم این است که در بازی تبلیغات سیاه، روی چه چیزی توافق و تأکید شده است. جنگ نرم، صحنه تقابل دروغهای بزرگ با واقعیتهای تردیدناپذیر است. در این میدان دروغهای بزرگ لباس واقعیتهای تردیدناپذیر به تن میکنند و واقعیتهای تردیدناپذیر، دروغهای بزرگ خوانده میشوند.